Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej ELISE!

    Tyvärr så blir man inte Behörig till de nationella gymnasieprogrmmen i Sverige med F i matte (även om man skuIIe för övrigt ha A-betyg i aIIa andra kurser/ämnen på grundskoIan).

    Det viktigaste är att bli Behörig. Med F i matte från vårterminen i åk9 kan man Iäsa på IM, introduktionsprogrammen>>

    Jag tycker du bör göra ditt bästa för att försöka uppnå godkänt betyg i matte, och även för övrigt bIi behörig tiII gymnasiets nationeIIa program. Men för säkerhets skull är det bra att du söker både till de nationella program, och tll IM.

    Du får gärna återkomma om du har frågor, så ska vi försöka svara på aIIa dina frågor.

    Hälsningar

    MikaeI SYV