Alva
    Hej, jag behöver läsa upp Matte 4 efter gymnasiet. Jag kommer att plugga i England till juni 2016 och vill läsa kursen när jag kommit tillbaka till Sverige. Vill inte läsa på distans utan ha lärarledda lektioner. Hur fungerar det med komvux över sommaren, och när behöver kursen vara klar för att jag ska kunna söka in med den till höstterminen 2016?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Alva!

    alla kompletterande betyg måste skickas till Antagning.se senast i mitten av juni (om du gör ansökan till höstterminen 2016). Självaste ansökan måste du göra innan 15 april.

    Så som dina planer ser ut, kommer du inte att hinna bli behörig.

    Ang. om det finns lärarledda kurser på sommaren i just din kommun, så kan inte jag svara på. Du måste höra med komvux i den kommunen där du är folkbokförd. Det är ganska ovanligt med lärarledda sommarkurser, men det är varje kommun som bestämmer själva och kan vara olika i olika kommuner.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig i din studieplanering!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare