Ja, Abbe!

    Det måste man ha - lätt för matte, för att gå teknikprogrammet. Annars blir man tvungen att plugga dygnet runt och ändå riskera att inte få godkänt betyg i matte.

    Om man har lägra än lägst C betyg från grundskolan i matte - är risken stor att man ej klarar få E i Matte 1c och måste byta från teknikprogrammet till ett annat program eller gå igenom gymnasiet med få godkända betyg.

    Så, svar på din fråga är: ja, man måste gilla matte och även ha lätt för matte för att lyckas på Teknikprogrammet.

    Bästa hälsningar

    ANNA