zarine

    om jag kom inte in på en gymnasium från höstens betyg men har lyckats passa antagningsgräns nu. men de har inga lediga platser, ska jag göra om valet; typ finns det nån chans jag kanske kommer in i slutliga antagningen? eller? vad menar dom med 0 lediga platser, tar de inte in andra i det slutliga besked? tack

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    i den situationen du beskriver, behöver du inte göra annat än att försöka få så höga betyg in i ditt slutbetyg från grundskolan; det finns chans (men inga garantier på) att du blir antagen i den slutgiltiga antagningen.

    Studie- och yrkesvägledare