Jakob
    Hej!

    År 2014 så gick jag ut gymnasiet från fordons & transportprogrammet. Nu läser jag på komvux med målsättningen att bli fastighetsmäklare.

    Än så länge har jag läst in svenska 2, svenska 3, engelska 6, matematik 2b, samhällskunskap 1a2 och nu ska jag läsa in matematik 3b.

    Är det några fler kurser som jag behöver läsa in för att bli behörig till utbildningen och spelar det någon roll om jag läser in matematik 3b eller 3c?

    Mvh Jakob

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jacob,

    Fastighetsmäklare - kan man i Sverige bIi på FastighetsmäkIarprogrammet och behörighet tiII det programmet är godkända betyg i Matematik 3b EIIer 3c, Samhällskunskap 1b/1a1+1a2 (områdesbehörighet A4). Dessutom krävs det GrundIäggande behörighet. har du Examensbevis? I så faII borde du, utifrån det du uppger i din fråga bIi behörig när du får godkänt betyg i matte 3b.

    Matte 3c är en svårare kurs. Det är OK med både matte 3b och 3c. VäIj den du sjäIv viII Iäsa.

    Bästa häIsningar

    ANNA