Anton
    Jag har sökt teknikprogrammet och undrar hur och när man kan/ska söka moderna språk eftersom det inte är obligatorisk på programmet? Har läst tyska på högstadiet och vill gärna fortsätta göra det.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    När du vet vilken gymnasieskola du kommer in på, dvs när du får besked Antagen i det slutgiltig antagning, se på skolans hemsida eller kontakta skolan, om du vill läsa tyska redan i åk1. Men annars så får du information från skolan i sinom tid.