Gäst
    Hej, jag undrar om det blev någon förlängning; det ryktades om att det blir förlängt - möjlighet att ta ut slutbetyg från komvux. Det blev ju förlängt förut till 1 januari 2017. Men står det datumet fast nu? Vad gäller nu? Tack för ett snabbt svar!
    :) Gäst på den här sajten

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Gäst på den här sajten!

    Jag har med anledning av din fråga kontaktat en sakkinnig på skolverket. hen säger att Skolverket har inte fått någon information om någon förlängning, och "som det är just i skrivandets stund" så är det 1 januari 2017 som står fast. Dock har den sakkunnige hört "rykten" om att det blir en förlängning till eventuellt 1 juli 2020. Ekuriren har skrivit om det på sin hemsida, t.ex - men eftersom Utbildningsdepartementet har ännu inte meddelat Skolverket om någon sådan förändring/förlängning är det inte ngt som kan bekräftas.

    Vi måste avvakta lite... om Skolverket får beslut från utbildningsdepartementet, blir det officiellt och då skriver Skolverket om det på sin hemsida ganska omgående, får vi hoppas.

    Tyvärr så kan jag just nu inte säga ngt. mer om det. Lovar att höra av mig så fort vi får veta mer.

    Bästa hälsningar / trevlig helg!

    ANNA

    • Mikael : Det brukar hå ca en vecka innan Skolverket får beslut från Utbildningsdepart. -är i alla fall min erfarenhet :(