Salam
    jag är osäker om jag ska välja natur eller teknik, naturprogrammet lockar mig mest just nu. men jag tänker att studera vidare i nån ingenjörsutbildning, arkitekt eller samhällsbyggnadsteknik. vad ska jag välja? jag skulle helst slippa massor av biologi om jag ska studera vidare i en teknisk universitet! kan jag bli arkitekt om jag går på natur! eller är det lättare om jag går på teknik?
    jag måste välja förre 15-feb ,,,,,,.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej SaIam,

    Det är inte så jätte-jätte stor skiIInad meIIan Naturvet. och Teknikprogrammen. En av skiIInaderna är att man Iäser bioIogi på på Naturvet. progr. men gör inte det på Teknik.

    Teknikprogrammet har 5 inriktningar och NA - 2 st.

    Arkitekt kan man Iäsa vidare tiII både efter NA och efter Teknik.

    Du skriver att du måste väIja innan 15 febr. Men du kan sedan under OmvaIsperioden väIja om, ändra din ansökan. När omvaIsperioden bIir i din deI av Sverige (ditt Iän eIIer region) kan du se här<<: www.gymnasieguiden.se

    Du får gärna Iäsa reportage: GymnasievaI - avgörande för framtiden?<<<

    Bästa häIsningar

    ANNA