Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej! Du ställer tre frågor och här kommer mina svar

    1. Om man vet om en elev blir behörig till gymnasiet eller ej, söker man både alternativ för behöriga och för obehöriga

    2. Hjälp på grundskolan finns i olika former t.ex utredning om dyslexi och dyskalkyli av soeciallärare, anpassad studiegång och undervisning i små grupper eller individuellt

    3. Omgång på grundskolan är det rektor som beslutar om men rektors rätt att besluta är begränsad: om en elev blev behörig till gymbasiet, får inte rektorn besluta att eleven får gå om.

    mvh

    Mikael SYV