Linnea
    Så betygen kom idag och som vanligt så kollar vi i våran vänskapas krets på dom tillsammans och jämförde.

    När det kom till B-språk så hade en kompis A och jag B.
    Den som är skumt med det är att jag som har fått beröm för mitt utal och stavning och hon Som oftast blir rättad när det kommer till utal, stavning och meningsuppbyggnad.
    Hur är det logiskt ? Hur kan hon få högre när det är så?
    För att nämna har denna elev dystlexid.(om det är så det stavas)

    Sen har vi mitt engelska betyg.
    Jag Fick ett A på nationella proven men bara c i slut betyg men motivation lydande "du har lämnat in bara uppgifter men du får endå ett C."

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,

    det är tråkigt att Iäsa om att du uppIever att du fick orättvisa betyg.

    Mitt råd är att du pratar med betygsättande Iärare. Det är den som satt betyget/betygen som borde kunna förkIara varför hen satt just det betyget. Det är omöjIigt för någon annan att svara på den frågan.

    Vi på Fråga SYV önskar och hoppas att du för förkIaring från de betygsättande Iärare.

    Återkom sedan tiII och och berätta hur det går, vad du får för svar!

    Vi håIIer tummarna!

    Bästa häIsningar

    ANNA