Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Vad jag kan se, så erbjuds personalvetarprogrammen på de svenska lärosätena endast på heltid (100% av studietakt) och endast i "bunden form" (alltså på plats, på skolan, på dagtid/kontorstid). Jag kan inte hitta några personalvetarprogram på distans eller på deltid. Du får själv titta vad du hittar på lärosätenas gemensam webbplats, www.studera.nu -- du kan också ringa till Antagning.se (tel.nr 0771-550720 och tel.tid vardagar kl. 9-16) och fråga om de kan hjälpa dig att leta efter personalvetarprogrammet som skulle ges på deltid och/eller på distans.
    Jag har lagt filter "personalvetare" på www.studera.nu och fått fram den här listan: studera.nu/jamfor-utbildning/?q=personalvetare och vad jag kan se så är alla utbildningar i den listan på dagtid/kontorstid, bundet, ej distans, ej deltid.

    Studie- och yrkesvägledare