hanna
    Hejsan, just nu går jag t1 på socionomprogrammet i ö-vik.

    Helst av allt skulle jag vilja byta studieort men om det inte går, skulle jag kunna söka kurser på det universitetet jag vill gå på och plocka ihop kurserna som ingår på socionomprogrammet?

    Isånnafall, vad är det jag ska tänka på när jag söker till kurserna?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,

    man kan inte ta examen som Socionom på ngt. annat sätt än genom studier på Socionomprogrammet. Tyvärr.
    Det enda sätter att bli socionom är att läsa på socionomprogrammet. Med ihop-plockade fristående kurser kan man inte bli socionom; i alla fall inte i Sverige.

    Mvh

    ANNA