Mikael SYV på FrågaSYV

    Jag skickar din fråga till en sakkunnig. I väntan på svar, läs på Den här sidan>> och se om du hittar intressant info där.

    Anna SYV på FrågaSYV

    Vi fick svar från den sakkunnige som lyder:

    "Kul att höra att det finns intresse i osteologi. Osteologi har fått stort intresse de senaste åren. Det krävs mycket praktiskt analysarbete och studier i kurserna.
    Jag skickar länken med behörighetskraven i kursplanen.
    http://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/kursplan/?kpid=31950&type=1 "

    Som osteolog arbetar man inom Museiverksamhet t.ex som Museiintendent eller gör fältarbete vid arkeologiska utgrävningar. Man arbetar, normalt sett, inte inom sjukvården eller med mordutredningar.

    Bästa hälsningar

    ANNA