Malin
    Är inne på mitt sista år på samhällsprogrammet med beteendeinriktning och börjar fundera på vad jag ska plugga nästa höst. Jag har varit inne på personalprogrammet, media och kommunikation och nu senast beteendevetarprogrammet. Helst skulle jag vilja göra någon slags kombination av dessa.
    Beteendevetarprogrammet verkar ge en väldigt bra grund att stå på och ger många vägar in i arbetslivet och frågan är om man ska satsa på det och sedan kanske läsa några fristående kurser vilka breddar min kompetens. Som jag har fattat det som så kan beteendevetare arbeta med personalfrågor och som informatörer/kommunikatörer...
    Jag skulle även vilja arbeta med barn och unga och då känns det som att beteendevetarprogrammet känns relevant för detta.
    Så frågan är om jag bör satsa på beteendevetarprogrammet...?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Malin!

    Utifrån det du skriver i din fråga, så tycker jag att BeteendevetenskapIiga programmet passar mycket bra!

    Du har dock ännu mycket gott om tid - då sista dag i ansökningsperioden tiII högskoIa med start hösten 2017 blir i mitten av april. Du kan därför fundera mera, kika på flera yrken, och även prata med Studievägledare på högskolan... du mognar för varje dag, och du kanske kommer på andra tankar längre fram.

    Kika gärna på yrken som vi presenterar på www.framtid.se - förslagsvis på beteendevetare>>>, personalvetare>>> och socionom>>> i första hand.

    Men även på de mer ovanliga yrken - som t.ex Konstterapeut>>>  som också på sätt och vis ryms inom "beteendevetenskap".

    Hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Liselotte SYV :)

    Liselotte