Elev
    Är det möjligt att läsa utomlands om man tar ut ett studiebevis från gymnasiet, sedan läser upp till ett examen på komvux och därefter gör prövningar på kurser som man har dåliga betyg på. Är det möjligt efter det att läsa utomlands om man låt säga får A i alla ämnen på universitet som Harvard University för utbildningar som Läkare? Kan vara en annan topp universitet också.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Danne,

    teoretiskt sett är det möjligt. Känner dock inte ngt. fall där någon lyckades med det. Alltså, tycker jag det kan bli svårt, men inte omöjligt.

    Hälsningar

    Mikael