Andreas
    Hej,

    Jag har sökt till ett femårigt program på ett universitet. Efter de fem åren hade jag tänkt att utbilda mig till polis.

    Polisutbildningen är 2.5 år så den totala utbildningslängden är då 7.5 år, men på CSNs hemsida står det att jag bara kan få studiemedel under 6 år. Hur ska jag göra för att kunna bli polis?
    Måste jag välja en kortare universitetsutbildning (vilket jag inte vill) för att kunna läsa på polishögskolan eller går det att göra på något annat sätt?

    Mvh
    Andreas

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Andreas!

    Vad roligt att du vill bli polis!

    Ibland kan man få förlängt studiemedel, men det är vid speciella omständigheter. Så det är bäst att du kontaktar CSN för att höra hur de ser på din situation, förmodligen kan det bli svårt.
    Ett alternativ är att du arbetar extra de sista 1,5 år av utbildningen, efter den första utbildningen kanske du kan få ett extrajobb inom samma område?

    Hälsningar
    Melina, SYV