Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Somayeh!

    Godkänt betyg i engelska från Grundskolan krävs för att bli behörig till alla nationella program på gymnasiet, men det finns också möjlighet att få Dispens från kravet på betyg i Engelska>>

    Det är Rektor på den utbildningen på gymnasiet som kan bevilja dispens (dvs undantag). Prata med Studie- och yrkesvägledare på Språkintroduktionen. SYV kan hjälpa dig att ansöka om Dispens frå kravet i engelska.

    Här>> är snabblänk till informationen på Skolverkets hemsida om vad dispens är för någonting och vad som gäller.

    Bästa hälsningar och lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare