Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Din fråga kan endast besvaras av personal på den gymnasieskolan där ni ska läsa. Många kurser på EK och på TE är exakt samma och på mindre gymnasieskolor är det inte ovanligt att eleverna från olika program läser vissa kurser (de kurser som ingår i båda programmen) tillsammans. Men på större gymnasieskolor brukar man inte "blanda" elever från olika program (i alla fall inte under årskurs 1).
    Senare, när du och din kompis ska läsa årskurserna 2 och 3 kan hända att ni kommer läsa vissa kurser tillsammans (detta om ni väljer samma valbara kurser).

    Studie- och yrkesvägledare