jack
    Jag har ca 21,2 poäng och vill in i läkarlinjen. Jag ska söka nu till HT, men om jag inte kommer in bör jag då komplettera och söka till VT eller vänta till VT och chansa där med mina vanliga betyg?

    Jag fick E i samhällskunskap 1b och C i Fysik 1 annars ligger alla ämnen mellan A och B, flest A.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jack,

    vi får hålla tummarna för att du kommer in! Men om du inte kommer in, gör om högskoleprovet ännu en gång och försök också läsa upp något betyg, eller några betyg - så många du kan. Ju högre meritvärde du får, desto större chansen är att du kommer in vid nästa antagning.

    Ingen kan veta på förhand  hur högt meritvärde som kommer att ge plats på läkarprogrammet. Sök också till fler orter, om du kan - för varje nytt alternativ i din ansökan, har du en ny chans.

    Bästa hälsningar

    och lycka till!

    ANNA