Saga
    Om jag gått på spanska som C-språk och är nu på steg 2 (?) kan jag då börja på spanska steg 1 på gymnasiet? då de inte är möjligt att börja på steg 2 på skolan jag vill börja på. Och mitt B-språk (kinesiska) finns även inte är jag då tvingad att börja på franska eller tyska? Eller kan jag börja på spanska steg 1?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Saga!

    Jag skulle behöva veta var du bor /för att se vilken antagningskansli du tillhör/ för att det är en ovanlig situation du beskriver och den frågan måste ställas till ditt Antagningskansli. Om du vill, kan du på www.antagningskanslier.se själv hitta kontaktuppgifterna till ditt antagningskansli och ställa frågan till dem direkt.

    Bästa hälsningar & lycka till!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare