Felicia
    Jag har nu börjat fordonsprogrammet efter ha gått nästan ett år på ekonomiprogrammet på en annan skola. Grejen är att jag trivs inte i en skolmiljö, jag är nämligen en högkänslig person. Jag blir utmattad av all stimulans och jag mår bara sämre och sämre. Jag går till psykolog och har diagnoserad depression, och jag säger detta för att klara upp lite hur läget är. Jag vet dock att ett yrkesprogram inte kommer fungera.

    Min fråga är om det finns någon utbildning man kan göra hemifrån utan att gå till skolan (kanske någon enstaka gång)?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Den gymnasieskola som erbjuder utbildning på distans är Korrespondensgymnasium >> och erbjuder några Högskoleförberedande program, inga yrkesprogram ...

    Ett annat alternativ är att din kommun erbjuder dig byta till Individuellt alternativ och gör en individuell studieplan, en kombination av anpassad undervisning, självstudier och praktik, eller köper distansundervisning för dig t.ex köper distanskurser på Komvux.

    Studie- och yrkesvägledare