dodo
    Jag vill studera ett masterprogram i Danmark för att bli apotekare, däremot behöver jag råd om vilket universitet som erbjuder möjligheten. Jag undrar hur jag kan få hjälp med att hitta rätt universitet som ger ett dansk legitimation?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Se på den här sidan Här>>> använd länkarna som UHR rekommenderar. Ta kontakt med studievägledare på svenska receptarieutbildningar. Fråga på danska ambassaden om de har någon utbildningskunnig att hänvisa till. Fråga på din kommuns utbildningsförvaltningen om det finns Internationell SYV i din kommun. Annars så är det svårt att hitta svar på din fråga och liknande frågor om utbildningar utomlands. Jag ska använda mina kontakter för att försöka få svar på din fråga, återkommer om jag lyckas.

    Du är 19år och kommer söka master om tre år. På tre år kan utbildningsutbudet förändras mycket. Det kan ännu vara för tidigt att planera för master ... Det är inte säkert personal på master själva vet vad som kommer att hända om tre år.