Simon
    Hej!

    Jag har länge haft intresse för media och kommunikation överlag och därav är PR-Konsult något som jag vill studera till. Det problem jag har är att hitta en utbildning som passar på någon av följande orter; Stockholm, Lund, Göteborg samt Borås.

    Vad vet du/ni? Vilken hjälp kan ni erbjuda då jag är väldigt förvirrad haha,.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Simon!

    Som PR-konsult kan man jobba efter väldigt många olika utbildningar som på ett eller annat sätt handlar om Marknadsföring.

    Jag kan ge några exempel - en distansutbildning till Diplomerad Innovationsutvecklare som finns i Lidköping, men eftersom den är på distans, så kanske du ändå kan bli intresserad;

    Flera exempel: Internationell säljare/marknadsförare  och Reklam & marknadsföring i Göteborg;

    Marknadskommunikatör i Solna; Operativ ledare - Revenue management  som är på distans från Båstad; Tourism Management i Stockholm (halvtid/distans).

    Jag gav dig bara några exempel. Det finns annars oändlig antal olika utbildningar, efter vilka man kan jobba som PR-konsult.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig och lycka till!

    ANNA