Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Du måste söka jobb som Tågvärd och om du blir anställd, får du i början av din anställning den utbildningen som arbetsgivaren anser behövs; det är alltså en så kallad ARBETSPLATSFÖRLAGD utbildning, ej ngn utbildning som man kan söka om man inte är anställd som Tågvärd.
    Du måste alltså titta på annonserna om lediga jobb som Tågvärd och söka de jobben som du vill ha.
    Se exempel på en sådan annons om lediga jobb (där du i annonstexten läser bland annat om en 8-veckors utbildning i början av anställningen: lediga-jobb/academic-work-sweden-ab/tagvardar-till-sj-ab-i-stockholm; ett annat exempel på en annons om lediga jobb se lediga-jobb/vy-tag-ab/tagvardar

    Studie- och yrkesvägledare