Sam
    Hej, jag läser just nu natur Sam tredje året och jag vill söka in på högskoleingenjör programmen på Halmstad högskola. jag läser kemi 2,biologi 2 och matte 3c men inte fysik 2 och matte 4. Kan jag söka in på deras bastermin som ger behörighet och platsgaranti på deras högskoleingenjör program?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Utbildning till Högskoleingengör brukar inte kräva matte4, men Civilingenjör gör det.

    Hitta Exakt den utbildning som du vill söka och se vad behörighet är. Du kan också vända dig till Studievägledningen på Halmstads högskola>> där de är experter på just sina utbildningar.

    Studie- och yrkesvägledare