Annelie
    Finns det stipendier att söka för elever på gymnasiet som är asylsökande eller av liknande anledningar inte får/är berättigade till CSN, vilket bland annat innebär att de har en ansträngd ekonomi?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Annelie,

    jag är ledsen att behöva svara att vi på Fråga SYV inte kan ge några konkreta tips mer än att Googla på "stupendier" och även fråga på biblioteket som kan ha en katalog eller en länksamling med stipendier som man kan söka.

    Då det inte finns några som helst garantier på att få någonting, och inga garantier på att det är seriösa hemsidor som erbjuder söka stipendier och som inte bara samlar personinformation ... så kan vi inte rekommendera ngt.

    Som sagt, jätteledsen, men såvida vi inte kan veta att det är seriösa "aktörer" - kan vi inte rekommendera någon av dem.

    Om du själv hittar ngt. som du tycker är bra, är vi mycket tacksamma om du berättar det för oss.

    Bästa häLsningar

    ANNA