Elev
    1. Om man skulle vilja arbeta på ex. arbetsmiljöverket och liknande arbetsplatser, vad kärvs det för utbildning?

    2. Om man intresseras av att studera arbetslivets miljö och utföra dokumentationer om arbetsplatsers fysiska /psykiska belastning, vad är det för utbildning?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Linda,

    kika gärna på yrken:

    arbetsmiljöinspektör>>

    arbetsmiljöingenjör>>

    KMA-SAMORDNARE>>

    och ergonom>>

    och även på fysioterapeut>> och företagssköterska>>

    Jag antar att du redan har kikat på Arbetsmiljöverkets hemsida>>

    Jag tycker det är en bra idé om du tar kontakt med Arbetsmiljöverket och frågar på deras personal avdelning vilka alla de olika yrkeskategorier som arbetar hos dem. Det kan handla om Många Olika yrken - bl a arbetar Jurister på arbetsmiljöverket.

    Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    L :)

    Liselotte