Mimmi
    Hej,

    Jag tog studenten 2014. Nu tänkte jag börja studera igen och undrar var motsvarigheten till Kemi 1 är då jag inte kan hitta den i UHR's PDF.

    I Pre-IB läste vi Naturkunskap 1b och 2, är det detsamma som Kemi 1 (Biologi 1 och Fysik 1) då? Såg nämligen att Kemi 2 är Chemistry SL.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Mimi!

    Kemi 2 är en "högre" kurs, som bygger på Kemi 1 och i fall du har godkänt betyg i Kemi,SL - då är du behörig i Kemi 2 och med det även behörig i den "underliggande" kurs, dvs i Kemi 1.

    Naturkunskap 2 inkluderar delar av en kurs Kemi 1. De kurserna (Nk2 och Ke1) är lika stora & Nk2 inkluderar även delar av Fysik1 och Biologi 1.

    Bästa hälsningar

    ANNA