Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Dany,

    när du får Antagningsbesked och ser att du är Antagen till Ekonomiprogrammet och har tackat Ja till din plats på EK, meddela direkt - till exempel genom mail (epost) eller telefonsamtal till personal på ditt "gamla" program. Det kan ju finnas elever som vill komma in i åk2 på NA (byta från en annan skola - t.ex pga hela familjen flyttar till en annan stad men också av andra anledningar). Det är snällt av dig att meddela så fort som möjligt.

    Men annars så kommer den skola dit du inte går på lektionerna att upptäcka att du är inte där och kontakta dig med frågan - varför du inte är på skolan? Att gå på 2 olika program är inte möjligt (framförallt för att du inte kan finnas i två olika klassrum samtidigt).  :)

    Vänliga hälsningar

    Julia Syv