Isabella
    Går just nu sissta terminen på gymnasiet ett högskoleförberedande program.
    Som det ser ut just nu så finns det en risk att jag kommer få F i engelska 6.
    Om jag skulle få det vad kommer att hända? för F är ju också ett betyg?
    Kommer jag få ta studenten eller hur ser det ut?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej,

    du kan inte utan godkänt betyg i Eng6 få Examensbevis. Du får i så faII Studiebevis som inte ger behörighet tiII högskoIestudier, men som på komvux kan kompIetteras upp tiII examensbevis. Om du senare, genom studier på Komvux eIIer genom en prövning får godkänt betyg i Eng6, kan du ta ut examensbevis från komvux.

    Om vad som krävs för att kunna få Examensbevis - var god se på Gymnasieguiden.se>>

    Mvh

    D.SYV