Ruweyda
    Hej!
    jag undrar vad som skulle hända ifall man missade nationella provet i matte 1c muntliga delen. får man F i hela kursen? jag har gjort de skriftliga delarna men jag vet inte om det gick bra eller inte, om jag gör den här delen skulle mitt resultat kunna höjas?

    Med vänlig hälsning

    /Ruweyda
    • Julia : Det är upp till betygsättande lärare: att göra helhetsbedömning och sätta betyg på hela kursen. Givetvis kan dina svar på den muntliga delen av provet höja ditt betyg på hela kursen. Vi hoppas och håller tummarna!
    • : tack julia.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Ruweyda!
    Det är precis så som Julia skriver i sin kommentar: läraren gör helhetsbedömning och sätter betyg. Både den skriftliga och den muntliga delen av provet spelar in och även dina prestationer under kursens gång.
    Hör av dig sen och berätta hur det gick! Vi hoppas det går bra!
    Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare