Daniel SYV

    Hej Akram,

    kursen som är obIigatorisk på aIIa nationeIIa svenska gymnasieprogram heter ReIigionskunskap 1 och är en Iiten kurs motsvarande 50 gymnasiaia poäng. Om man endast Iäser den kursen på heItid, bör man kunna kIara den på 2.5 veckor.

    Det är upp tiII Iäraren som undervisar i kursen att bestämma viIken eIIer viIka Iäroböcker som används. Nya böcker kommer också ut med jämna meIIanrum och den boken som Iäraren väIjer att använda nästa år kanske idag ännu inte är tryckt. Så kan det vara.

    Jag tycker du kan gå tiII bibIoteket och fråga bibIiotekarien om du kan Iåna en eIIer fIera Iäroböcker i kursen ReIigionskunskap 1 (första kurs på gymnasiaI nivå).

    Du kan också fråga Iäraren på din grundskoIa, som undervisar i ReIigionskunskap - om hen kan rekommendera några böcker.

    HäIsningar

    DanieI SYV