Elin
    Hej

    Jag var inne och läste på en skolas programblad att man var tvungen att läsa affärsjuridik, trots att man valde ekonomiprogrammet med inriktning ekonomi. Det stod så här på kursen affärsjuridik(NIU) innebär detta att jag kan få extra stöd av CSN om jag läser denna kurs? Trodde att NIU endast gällde för elit idrott?

    https://docs.google.com/spreadsheets/d/19vRsiZO-KLnBG8YCxmG47zYuDVHuNY3yoaBVKZXuod4/htmlview#

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Elin!

    Jag ber dig skicka snabblänk/direktlänk till den platsen på hemsidan, där den info finns som du undrar över. Då slipper vi gissa och kan ge dig rätt svar på din fråga.

    Hörs!

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare

    Hej Elin! när jag går in på https://docs.google.com/spreadsheets/d/19vRsiZO-KLnBG8YCxmG47zYuDVHuNY3yoaBVKZXuod4/htmlview# ser jag en exellfil som visar vilka kurse man läser och när det står Affärsjuridik/NIU t.ex. då tolkar jag det så här att de elever som är "idrotts-elit-elever" - de läser sina idrottskurser men de som inte är NIU-elever, då läser man Affärsjuridik på de poängen.

    Någon info om extra stöd från CSN kan inte jag se på den länken som du skickade.