Jakob
    Jag är helt vilsen och vet verkligen inte vad jag ska välja.... Jag har kollat på teknik och tycker det verkar kul men jag är inte jättebra i matte. Jag har en merit på 237,5 och kommer nog höja till nian. Jag gillar att vara kreativ och jag vill gärna göra något där man skapar saker

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Går du i åk 8 nu? Det är bra att du funderar på gymnasieval redan nu men förändringar kan inträffa både i utbudet på gymnasiet och i dina intressen. Därför råder jag dig att försöka lära dig så mycket du kan i alla ämnen och gå på öppna hus på flera gymnasier /under våren/ kan också finnas en och annan mässa - t.ex i Helsingborg för åk 8 elever 19-20 april, och även om du bor långt från Helsingborg kan du få inspiration och kunskap på mässan som du kan använda när du väljer till gymnasiet nästa år.