Helia

    Hej! En väldigt konkret fråga om bedömning. Det är så att jag tycker att jag blivit orättvist bedömt på ett moment av teori i idrott. Jag är inte riktigt nöjd och har förstått på mig att min lärare favoriserar elever. Min fråga är vad är mina "rättigheter" i en sån här situation alltså vad har jag rätt till. Om jag inte gillar hur han har bedömt kan jag gå upp till honom och ställa frågor om varför han har bedömt så osv och om jag inte får ett konkret svar tillbaka om VARFÖR han bedömde som han gjorde vad ska jag göra då?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Ja! Fråga läraren. Och om du inte blir nöjd med hans svar, prata med rektor. I så fall kan kanske rektor prata med läraren... Det är ju rektor som är ytterst ansvarig! Lycka till!