Tania
    Hej
    Jag går i nian och snart är det dags för det preliminära gymnasievalet. Inför den kommande månaden så kommer jag troligtvis gå på öppet hus hos flera skolor. Jag undrar vad är det som man bör tänka på vid öppet hus och vad för frågor bör man eventuellt ställa till skolans personal?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tania!

    Det är jättebra att du planerar gå på flera öppna hus! Du ställer också mycket bra /mycket aktuell/ fråga - om vad man kan fråga om när man går på Öppet hus.

    Vi har också själva tänkt på det och har samlat våra bästa tips här >>

    Se vår lista på tips på frågor som man kan ställa och hör av dig sen om du tycker vi kan fylla på listan med någon extra punkt.

    En annan "punkt" om Öppna hus: vi försöker ha all info på www.gymnasieguiden.se och bl a alla datum för alla öppna hus och andra elevent på skolorna /mingelkväll, infomöte mm./ Om du känner till att det blir någon event på någon gymnasieskola men vi inte har uppgett den info i skolans presentation på www.gymnasieguiden.se - ber jag dig höra av dig och tipsa oss.

    Alla öppna hus i kronologis ordning som vi känner till finns att se här >>

    Men man kan också se den i varje skolans presentation, som t.ex Marina Läroverket som ska ha Infokväll den 27 januari 2016.