Albert
    Tja!
    Jag läser nu ett program som jag inte är nöjd med och vill byta till FT. Men problemet är då jag frågar syven på skolan säger hon att det är fullt. Jag vet att det inte är fullt då en av mina vänner går i FT och säger att det är 13st där fast dom är 14st i 2an. Ska jag gå till rektorn eller vad skall jag göra?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Albert!

    Du kan fråga rektor och du kan också be dina vårdnadshavare prata med rektor och även med Utbildningsförvaltning i kommunen.

    Jag vet ju inte exakt hur det ser ut... det kan vara så att någon elev i åk1 är t.ex sjukskriven just för tillfälle, just denna veckan t.ex

    eller att någon elev tillkommer av någon annan anledning... Men fråga rektor är mitt råd.

    Bästa hälsningar och vi håller tummarna!

    ANNA