Daniela
    Jag har påbörjat statsvetenskap a på universitetet. Har tidigare en yrkesutbildning som multijournalist och är yrkesverksam som detta sedan ett år tillbaka. Med tanke på hur hård branschen är vill jag bredda mina möjligheter till jobb. Därför undrar jag om det finns andra vägar, förutom ämneslärarutbildningen, till att få undervisa på folkhögskola eller eventuellt gymnasium i ämnen som mediekunskap, samhällskunskap och textinformation?
    Går det att få lärarjobb med en egenkomponerad kandidatexamen till största del bestående av statsvetenskap och pedagogik?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Daniela,

    Folkhögskollärarexamen för lärare inom folkhögskolan ges vid Linköpings universitet. Särskilda förkunskapskrav om akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet finns. Läs om den utbildningen Här>>

    Till ansökan om utbildningen till folkhögskolelärare(som är distansutbildning på halvfart), bör Intyg bifogas, direkt länk till blanketten för detta Intyg>>

    Kontaktinformation till Studievägledningen på Linköpings universitet finner du här>>

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!

    L. :)

    Liselotte