Malin
    Hej!

    Jag har snart läst upp hela gymnasiet med målet att läsa vidare till socionom. När jag kommer kunna söka in (hösten 2018) så finns inte längre möjligheten kvar här uppe då programmet tas bort via Umeå mot luleå och skellefteå.
    Närmast är nu Umeå.
    Det jag undrar är om någon vet om det finns något universitet som erbjuder socionomutbildningen på distans? Jag har barnen ensam på heltid så resmöjligheterna är dessvärre begränsade men om träffarna inte skulle vara så ofta skulle det eventuellt gå.

    Har försökt få hjälp av mina studievägledare men får dåligt gensvar så nu måste jag hitta lösningar själv.

    Andra eventuella alternativ jag funderat runt är socialpsykologi/psykiatri och beteendevetenskap. Men hittar dåligt.

    En till fråga.
    Ponera att jag vill jobba inom psykiatrin, vilka utbildningar är möjliga för mig att läsa? Jag har inget emot att vidareutbilda mig sen men vill gärna kunna arbeta efter universitetet.
    Då tänker jag alla utbildningar på alla orter men allra helst på distans.

    Hoppas på hjälp.
    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Malin,

    Socionomprogrammet på distans finns i Gävle - se info på http://www.hig.se

    Luleå, Umeå och Stockholm (Karolinska institut) - erbjuder Sjuksköterskeprogrammet på distans; se annars en lista på var sjuksköterskeprogrammet finns idag - www.studera.nu/jamfor-utbildning/?q=Sjuksk

    Efter sjuksköterskeprogrammet kan man ev vidareutbilda sig till specialistsjuksköterska inom psykiatri.