Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hejsan,

    i detta fallet som du beskriver handlar det om "anpassad studiegång" som rektor har beslutat om, eller hur?

    Och i så fall det som finns reglerat kring den situationen hittar man i Skolförorningen kap.5 §5 som har Rubrik Arbetsplatsförlagd utbildning vid anpassad studiegång
     - där de står att eleven måste ha handledare på arbetsplatsen och "stöd från skolan". Det är alltså inte reglerat i detalj vad som gäller, men personligen tycker jag det är inte fel att se över försäkringar och kanske skriva någon sort avtal mellan eleven, skola och arbetsplats. Det kan finnas vissa rutiner och lokala bestämmelser i den kommunen där eleven bor och går i skola. Det får man kolla med Utbildningsförvaltningen i den aktuella kommunen i så fall.

    Hälsningar

    Peter SYV