Hej Kawser!

    Man kan på sikt bli Företagsledare efter vilket som helst gymnasieprogram.

    Kanske bäst att satsa på det programmet där du kan få kunskaper inom det yrkesområde där du senare vill bli Företagsledare: exempel - om du vill bli Företagsledare inom Hotellbranschen, skulle jag råda välja läsa Hotell- och restaurangprogrammet.

    I fall du inte vet inom vilken bransch du vill bli företagsledare, skulle jag i så fall rekommendera att läsa Ekonomiprogrammet, inriktning Ekonomi - för att ha goda kunskaper i ekonomi är viktigt i alla branscher.

    Lycka till med ditt gymnasieval!

    ANNA