anonym

    Hejsan SYV! jag har enda sedan jag varit liten velat bli en marinbiolog och studera valar och delfiner. När jag tagit examen vill jag flytta till Nya Zeeland och vidare utbilda mig där. Det är en dröm jag är fast besluten att fullfölja och det finns inget och ingen som kan stoppa mig. Jag läste att marinbiologer måste ha bra kunskaper i fysik, biologi och kemi så då trodde jag att Naturvetenskapsprogrammet skulle vara bra. Men sedan läste jag att man måste ha bra kunskaper i ekologi och geografi. Så då tänkte jag Natur och samhälle. Vilken linje ska jag ta? Vilken linje kommer ge mig bäst kunskaper för att kunna vidare utbilda mig utomlands och studera delfiner och valar? Snälla hjälp mig. Mvh Anonym 1

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Jag rekommenderar dig att titta närmare på IB-programmet>> som passar bäst om man vet att man vill läsa på eftergymnasial nivå utomlands.