Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Roni! Det finns många olika sorters lärare, /larare-i-fritidshem >> och folkhögskolelärare och speciallärare och många andra... Till många sorters lärare>>> blir du behörig på samhällsprogrammet men om du t.ex vill bli gymnasielärare i matte och fysik, då behöver du godkända betyg i matte 4 och fysik 2 och det kanske ska bli svårt att få läsa så mycket matte och fysik på SA...:)

    Och om du vill bli lärare i språk, måste du ha godkänt betyg i moderna språk 3 i rätt språk... Det kan inte uteslutas helt att du kan ev behöva komplettera efter gymnasiet ...;)

    Studie- och yrkesvägledare