Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Alex,

    Titta gärna på Yrken inom hotell>> och inom Turism samt inom restaurang som t.ex kock eller sommelier. >>> Utbildningar till Sommelier (vinkännare) - finns bl a inom yrkeshögskolan i Stockholm och i Göteborg.

    Inom yrkeshögskola - finns det ett antal utbildningar som du kan finna vara av intresse (förhoppningsvis) - se ex. Yhguiden.se/utbildning/yrgo-hogre-yrkesutbildning-goteborg/receptions-konferens-och-housekeepingansvarig

    och

    yhguiden.se/utbildning/ostsvenska-yrkeshogskolan/hotel-management-ostsvenska-soderkoping
    Kika också på "yrke/globetrotter">>