Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Felicia, jag gissar på att din fråga gäller val till Gymnasiet, stämmer det?

    Om din fråga gäller val till gymnasiet, så funkar det som så att i fall du inte kommer in på ditt förstahandsval men är Behörig till det alternativet, så ställs du i RESERV. Du kommer då, ponerar vi, på ditt andrahandsval. Du kan bli kallad från RESERV till ditt förstahandsval.
    Om du inte kommer från reserv innan skolan börjar, råder vi påbörja utbildning där man är antagen. Så, får man sedan se om man kommer in från RESERV till sitt högre prioriterat alternativ.
    Vi råder lägga in flera alternativ (helst Många alternativ) i sitt gymnasieval.

    Vänligen
    Julia syv