Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hej Moa!

    på gymnasiet är 100 poäng = 100 undervisningstimmar.

    De flesta gymnasieala kurser är just på 100 poäng, dvs på 100 undervisningstimmar.

    Dock finns det kurser som är mindre (50 poäng = 50 undervsningstimmar) och så finns det några kurser som är större, t.ex fysik 1a är en kurs á 150 poäng och så finns det några kurser på yrkesprogrammen som är á 200 poäng/styck.

    för att få ihop till gymnasieexamen från gymnasieskola måste man få betyg i 2500 poäng. För gymnasieexamen från komvux räcker det med 2400 poäng (detta pga Idrott och hälsa, som läses på gymnasiet - läses inte på komvux).

    Vänliga hälsningar och lycka till med din studieplanering!

    Liselotte Syv

    Liselotte