Matti
    Hej, jag skulle vilja sommarjobba fast jag är bara 13,5 år till sommaren. Har ni några tips på ställen som jag kan söka jobb på? Finns det några regler för hur tidigt man får börja jobba? Tack för svar på förhand.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Kika gärna på https://www.framtid.se/yrke/sommarjobbare

    ang. Din ålder så får man i Sverige börja arbeta när man fyller 13 år.

    ang. Hur tidigt på dagen man får börja jobba när man är 13 år, så tror jag det är kl.6 men det är annars arbetsgivare som har ansvar för att ge en minderårig de Rätta arbetstider.