Elev

    Hej! Är det så att olika gymnasieskolor har olika regler? Eller har alla gymnasieskolor samma regler? Det är nämligen så att min rektor säger att man behöver 600 poäng för att ta sig vidare till 2’an samt att man inte kan gå vidare till 2’an med flera F. Däremot när jag läst på internet står det precis tvärtom. Det finns ingenting som säger att man behöver ett visst antal poäng samt att man kan ta sig vidare med flera F. Detta gör mig väldigt förvirrad. Är det rektorn som ljuger eller är det så att det är olika regler på olika skolor? Tacksam för alla svar jag fått! Hjälpt mig mycket.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,
    du får gärna vända din fråga till Skolverkets upplysingstjänst, tel.nr 08-527 332 00 - det är en fråga som vi på FRåGA SYV inte kan ge något "juridiskt svar" på.

    • Elev : Okej då vet jag! Tar kontakt med Skolverkets upplysningstjänst
    • Julia : Bra! gör så. Du får sedan gärna återkomma och berätta vad du fick för svar från skolverket. Lycka till!