N.

    utbildning gräns finns det

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej N!

    Jag tror din fråga gäller antagningsgräns på Högskoleprovet, stämmer det?
    Om det vid tidigare antagningstillfälle blev 0.5 - då var det så att den som kom in sist i HP-urvalsgruppen hade 0.5 och de som hade lägre kom då inte in.
    Men i framtiden kan det bli annorlunda. Antagningsgräns kan både höjas och sänkas. Det bestäms ju inte på förhand; utan man i efterhand kan se  hur det blev, retroaktivt, alltså.

    Vänligen

    L. :)

    Liselotte