Emin
    Hej, det är så att jag sökte in på universitet och högskolor sent och alla mina ansökningar blev ''sen anmälningar.
    Jag fick plats på en av dom men hos dom andra står jag fortfarande i kö. Kan man göra så att man accepterar den man fick plats på för säkerhets skull för att inte bli utan skola tills man får svar från den andra som man ville gå på och sedan hoppa ut från den man accepterade från början?

    Alltså: Går det bra att hoppa ut ur en utbildning som du valde för säkerhets skull som du precis har börjat i och står du fortfarande i kö hos den andra som du ville börja på även efter att du har tackat ja till en skola??

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Emin,
    det borde vara OK att göra som du planerar, tycker jag.
    För det första, så vet ju ingen idag - om du får någon annan plats (och kommer i så fall att byta och "hoppa av" din utbildning) - du kanske kommer att läsa hela utbildningen (om du inte kommer in från RESERV på någon annan utb., eller om du börjar tycka om den utbildningen som du påbörjar och vill stanna kvar där).
    För det andra, så hoppar folk av utbildningar - av diverse olika anledningar rätt så ofta... det är inte att rekommendera att på förhand Planera att hoppa av en utbildning, men det kan hända "vad som helst", ex. om du får jobb som du ej kan kombinera med utbildningen...?

    Hälsningar
    Peter SYV